Informatiebeveiliging Quickscan.

Flexibel samenwerken, volop digitaal transformeren met een solide informatiebeveiliging? Is uw antwoord op één van deze vragen ‘ja’? Check dan onze Informatiebeveiliging Quickscan.

  • Wilt u meer controle hebben over wie welke rechten heeft tot systemen en wie dat bepaalt?
  • Is in uw organisatie het beheren van accounts en rechten nog sterk afhankelijk van handmatige handelingen?
  • Maken medewerkers in uw organisatie gebruik van simpele wachtwoorden die nooit gewijzigd hoeven te worden?
  • Is het in uw organisatie complex voor medewerkers om (extra) rechten aan te vragen?
  • Stapelen de rechten van medewerkers zich in uw organisatie op?
  • Heeft u behoefte aan meer zekerheid dat uw organisatie voldoet aan wet- en regelgeving rondom digitale identiteiten?
  • Zijn er in uw organisatie nog accounts actief van medewerkers die helemaal geen actieve arbeidsrelatie meer hebben?
  • Is in uw organisatie de verantwoordelijkheid voor Informatiebeveiliging belegd bij de IT-afdeling?
  • Wordt informatiebeveiliging in uw organisatie niet gezien als strategische enablers?
  • Wilt u weten hoe volwassen uw informatiebeveiliging is?
  • Heeft uw auditor findings en moet de organisatie daar iets mee?

Wat is de Informatiebeveiliging Quickscan?

Aan de hand van een Quickscan brengen wij in een kort tijdsbestek in kaart of uw organisatie voldoet aan wet- en regelgeving. We controleren of de toegang tot systemen in uw organisatie op orde is en wat risico’s en mogelijke verbeterpunten zijn.

Wij bekijken waar automatisering uw processen voor toegangsmanagement kan versnellen, verbeteren en waar besparingsmogelijkheden liggen. Dit doen wij op basis van jarenlange ervaring in het inrichten, optimaliseren en automatiseren van processen voor het beheren van identiteiten en toegang voor onze klanten.

Wij werken pragmatisch, degelijk en met de uw organisatie centraal.

U krijgt van ons

  • Inzicht in de belangrijkste verbeterpunten in uw organisatie met betrekking tot toegang en rechten.
  • Advies om zowel het gebruikersgemak als de veiligheid te vergroten.
  • Advies over besparingsmogelijkheden door bijvoorbeeld automatisering en het vergroten van grip op uw licentiekosten.

“U ontvangt een helder adviesrapport waarmee u verder kunt.”

De 4 stappen van de Informatiebeveiliging Quickscan

  1. Gezamenlijk assessment van wat belangrijk voor u is en wat de grootste risico’s zijn voor uw organisatie en uw branche.
  2. Data-analyse van de aanwezige informatie, zoals beschrijvingen van processen en  eigenaren.
  3. Interviews en workshops om ontbrekende informatie te verkrijgen en de toepassing van uw processen te begrijpen.
  4. Technische scan van de huidige systemen en data.

U ontvangt van ons een helder adviesrapport. Hiermee weet u hoe u er voor staat en waarmee u verder kunt.

Zeker weten dat u in control bent?

The Identity Managers begeleiden u graag bij het in kaart brengen en optimaliseren van uw beleid en processen, en bij het implementeren of verbeteren van uw technische implementatie. Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.