Customer Identity & Access Management.

Hoe krijgen uw klanten prettig, herkenbaar en veilig toegang tot de producten die uw organisatie digitaal aanbiedt?

Nu er zoveel zaken online plaatsvinden, moet digitaal zakendoen voor klanten net zo gemakkelijk of zelfs makkelijker zijn als het bezoeken van een winkel. In een competitieve markt kan het aanbieden van een matige digitale klantervaring leiden tot onvolledige transacties en verloren business.

Met een Customer Identity and Access Management (CIAM) oplossing creëert u een flexibele en veilige omgeving voor uw klant-identiteiten. Hiermee kunt u uw klanten een prettige en soepele klantervaring aanbieden, vanaf elk apparaat en elke locatie, terwijl u de klantengegevens veilig bewaard en beheert.

Wat is Customer Identity & Access Management?
Customer Identity & Access Management (CIAM) is een oplossing die ervoor zorgt dat uw klanten op een prettige, herkenbare, eenduidige en veilige manier toegang krijgen tot de diensten of producten die uw organisatie digitaal aanbiedt.

In CIAM draait het om authenticatie, autorisatie en consent management: u maakt het inschrijven, registeren en inloggen op uw product of dienst zo simpel mogelijk, terwijl u er meteen voor zorgt dat de privacy van uw klanten gewaarborgd blijft en hun data veilig wordt opgeslagen. Doorlopend verzamelt en beheert u toestemming die u krijgt van uw klanten, waarmee u hun klantervaring steeds beter kunt maken.

IT-security, gebruikersgemak en wendbaarheid
De CIAM-oplossing wordt aangesloten aan uw bestaande website of online omgeving. Uw klanten loggen simpelweg in op uw website of online omgeving en daarmee automatisch ook in de CIAM-oplossing met dezelfde of een betere online klantervaring. Dit geeft uw klanten een uniforme klantervaring en een vertrouwd en veilig gevoel.

Door de schaalbaarheid en de herbruikbaarheid van de CIAM-oplossing, kunt u bij een uitbreiding van uw website of online omgeving, de nieuwe producten of diensten snel beschikbaar maken voor uw klanten

Met onze CIAM-oplossing kunt u uiteraard voldoen aan wet- en regelgeving. Daarbij is het met CIAM ook mogelijk om verdacht gedrag te detecteren, dit geeft u de mogelijkheid om maatregelen te treffen die de kans op cybercriminaliteit verkleinen.

Design, implementatie en beheer van CIAM-oplossingen
The Identity Managers hebben jarenlange ervaring met CIAM. We werken dagelijks met verschillende organisaties samen op dit vlak. Daardoor weten we precies wat wel en niet werkt in de toepassing van Customer Identity and Access Management.

Voor CIAM werken wij samen met Okta. Waarom wij Okta gebruiken voor CIAM? Omdat Okta een platform biedt voor identity gestuurde beveiliging en privacy. Het is de best- of-breed oplossing, is proven technology, enterprise-ready en het wordt door miljoenen gebruikers wereldwijd omarmd.

The Identity Managers